ΜΗΧΑΝΕΣ

ΜΗΧΑΝΕΣ ΣΥΜΒΑΤΙΚΩΝ ΑΝΕΛΚΥΣΤΗΡΩΝ

Το βασικότερο μέρος του ανελκυστήρα αποτελείται από την μηχανή του. ΑποτελεI την κινητήρια δύναμη που θα ανεβάσει και θα κατεβάσει τον θάλαμο του ανελκυστήρα. ΟΙ μηχανές έχουν κάποια χαρακτηριστικά όπως αν είναι μίας ή δύο ταχυτήτων, ταχυτητα κίνησης μέτρο ανά δευτερόλεπτο m/s και ισχύς σε κιλοβαττ KW.
Την τελευταία δεκαετία είναι πολύ διαδεδομένες και οι μηχανές για inverter VVVF που λειτουργούν σε συνδιασμό με πίνακα ελέγχου ανελκυστήρα με ενσωματωμενο inverter VVVF( ρυθμιστης τασης και συχνότητας).

Στην ελληνική αγορά υπαρχουν μηχανές κατασκευαστών όπως SICOR, KLEEMAN, MONTANARI.

Η κινητική δύναμη μεταφέρεται στην τροχαλία τριβής της μηχανής και μέσω της σύνδεσης με συρματόσχοινα του θαλάμου και του αντιβάρου επιτυγχάνεται η κίνηση προς τα πάνω ή προς τα κάτω.
Οι μηχανές μιας ταχύτητας έχουν απότομο ξεκίνημα και απότομο σταμάτημα στην στάση του ορόφου. Αυτό δημιουργεί φθορες στα φερμουϊτ των φρένων μηχανής και δεν υπάρχει ακριβής στάση στον όροφο. Τα προβλήματα αυτά επιλύονται με την αντικατάσταση του πίνακα ελέγχου ανελκυστήρα με νέο τεχνολογίας inverter ο οποιος θα μειωση και την καταναλωση ενεργειας μεχρι και 40%. Ιδανική λυση είναι η αντικατάσταση με ειδικά σχεδιασμένη μηχανή inverter και πίνακα ελέγχου για την μέγιστη δυνατή μείωση κατανάλωσης ρεύματος
Στις μηχανές δύο ταχυτητών για το σταμάτημα ενεργοποιείται η δεύτερη μικρότερη ταχύτητα με αποτέλεσμα η ακρίβεια στάσης να είναι πολύ καλύτερη και η φθορά φερμουϊτ φρένων μικροτερη.
Οι μηχανές inverter VVVF έχουν ομαλή εκκίνηση και ομαλό σταμάτημα με ελάχιστες φθορές καθώς το σταμάτημα γίνεται με ηλεκτρική πέδιση του κινητήρα. Ενα απο τα βασικα χαρακτηριστικα των συστηματων inverter ( ρυθμιστων τασης και συχνότητας) στους ανελκυστήρες είναι η εξοικονόμηση κατανάλωσης ενέργειας που μπορεί να φτάσει μεχρι και το 40%.